Kobiety są obecnie jedną z najaktywniejszych grup spośród użytkowników Internetu. Zakupy, blogi i poradniki to stały element codziennej aktywności internetowej.
Coraz większa ilość pań za pomocą sieci także szuka pracy, korzysta ze szkoleń oraz porad ekspertów w celu odpowiedniego kierowania swoją karierą.
Wzrastająca popularność portali lifestylowych jest wynikiem aktywności płci pięknej w Internecie. Dużą grupę wiernych użytkowniczek stanowią kobiety w ciąży i świeżo upieczone mamy. Na licznych blogach oraz forach dzielą się swoimi doświadczeniami i problemami związanymi ze zdrowiem, i wychowywaniem dzieci, tematami poradniczymi. Internet służy także młodym mamom jako pomoc w powrocie do pracy. Korzystają z poradników internetowych i szkoleń, a także porad ekspertów na temat dogodnych alternatyw zatrudnienia.
Ogromną popularnością w ostatnim latach cieszą się portale społecznościowe. Badania przeprowadzone w kwietniu 2011 roku przez Megapanel PBI/Gemius wykazują, że z Facebooka korzysta obecnie prawie 11 milionów Polaków. Panie stanowią większość aktywnych użytkowników. Chętnie umieszczają nowe wpisy, zdjęcia i linki, a także wymieniają się opiniami na różne tematy. Kobiety są także najwdzięczniejszą grupą docelową dla wszelkiego rodzaju akcji reklamowych w social mediach z uwagi na wysoką aktywność, chęć angażowania się i przekazywanie informacji.
Internet stoi otworem przed nowoczesnymi kobietami, dla których rozwój intelektualny i zawodowy jest ważny. Wciąż pojawiające się nowe rozwiązania w sieci umożliwiają przedsiębiorczym paniom odnalezienie się w nowoczesnym świecie i rynku pracy.